lesadko: (ноти)
[personal profile] lesadko
Як завжди відкрили свій театральний сезон у Київській філармонії разом з улюбленим диригентом М.Дядюрою.

Вже стає традицією, що я про це пишу. Перш за все, пишу собі для пам'яті, бо люблю повертатись та переслуховувати все, що вибирає для своїх концертів маестро, а по-друге, щоб розповісти-популяризувати це ім'я - Микола Дядюра - головний диригент Національної філармонії України.

Кожного разу я диву дивуюсь, ну як же нам з ним пощастило! Ну такі цікаві програми він уміє підбирати, ну такий гарний смак прививає київській публиці, що думаю, не кожне місто може похвалитись таким прекрасним головним диригентом!

На кожному концерті в програмі неодмінно присутнє щось таке знайоме-презнайоме аж до мурахів по спині, і обов'язково щось нове-пренове (принаймні для мене), що потім стає особистим відкриттям і переростає у ще більш улюбленіше, ніж оте знайоме-презнайоме.

На цей раз був вечір оперної музики з солістами Київської опери Тарасом Штондою та Суссаною Чахоян. Програма була ну дУже насиченою та цікавою, заютюбити тут все не зможу - тільки саме най-найцікавіше і тільки оркестрове, тож арій не буде (все-таки арії треба слухати в залі, а не на компі). Скажу тільки, що обидва солісти мені сподобались, і для себе вирішила, що йти на них в оперу можна сміливо - мій вибагливий смак на виконання вони не підведуть!

Перше відділення було присвячене європейській опері, і відкрив концерт Россіні казковою танцювальною музикою, неперевершеною за своєю мелодійністю.

Дж.Россіні. Увертюра до опери "Подорож до Реймсу":




Я знайшла на ютубі дві версії увертюри - одну скорочену, проте з диригентом, який значно оживляє музичну картинку (правда ж?), і повну версію, як ми слухали на концерті - вона мені більш подобається.

Насправді, увертюри у опери немає, а те, що зветься в даному випадку увертюрою, є сюїтою, складеною з танців до іншої опери. Історія самої опери " Подорож до Реймсу" цікава та непроста. Россіні написав її до коронації чергового французького короля Генріха X. Опера прославляла нового короля відверто та занадто, і публіка сприйняла її спримано. А коли новина події притупилася, театр зняв виставу. Тоді Россіні забрав клавіри і частково переробивши музику, використав її в іншій опері (а ми тепер слухаємо як увертюру до цієї).

Про "Подорож до Реймсу" спочатку забули, потім думали, що загубили, і тільки 30 років тому випадково знайшли в одній італійській бібліотеці ноти, які нагадували першоджерело, відреставрували їх і... все одно постанов у світі майже не було, бо виявилось, що партії занадто складні, а сама вистава вимагає численного складу віртуозних виконавців, що для будь-якого оперного театру проблематично.

Опера "Подорож до Реймсу" - надзвичайно віртуозна та мелодійна, має цікавий сюжет, але дуже рідкісна у постановах. Я б хотіла її послухати повністю, але щастям вже є те, що вдалося почути у живому виконанні хоч увертюру, і то тільки завдяки улюбленому диригенту, бо любить він нас балувати:))

Продовжили перше відділення арії з опер Россіні, Верді, Гуно та Вагнера. Запам'ятався Вагнер з оперою "Парсіфаль" - остання опера композитора. Оркестр та солісти виконували уривок, де звучала мелодія, до якої, за словами самого Вагнера, "він йшов усе життя". Такої глибокої філософії у музиці я ще не чула...

А занотую сюди інший уривок з опери Гуно "Фауст" - надзвичайно видатну та відому музику балетних сцен "Вальпурієва ніч". Ця музика стала такою популярною, що, навіть, відділилась від опери у самостійну коротку балетну виставу "Вальпургієва ніч" - знайшла на ютубі у виконанні моєї улюбленої Катерини Максимової.

Ш.Гуно. Музика до балетних сцен опери "Фауст":


Друге відделення повністю було присвячене російським композиторам: Глінка, Римський-Корсаков,
Рахманінов, Стравінський. Я була страшенно задоволена, бо з музичної школи багато чого з улюбленого так і не чула в живому виконанні, наприклад, трагічну арію Івана Сусаніна з однойменної глінковської опери, або надзвичайно ніжну арію Снігуроньки з однойменної опери Римського-Корсакова, та й пристрасного рахманіновського Алеко з однойменної опери я теж ніколи наживо не чула. Остання арія стала тріумфом нашого баса Тараса Штонди та викликала нечувані для Києва овації.

Завершити звіт про чудовий концерт хочу музикою, що відкривала в той вечір друге відділення, музикою відомою абсолютно кожному, хто дивився радянське телебачення, або тепер дивиться російське, особливо новорічні програми, тому що ця урочиста музика раніше (думаю і зараз теж) розпочинала КОЖНИЙ Новий рік. Це -

Глінка. Увертюра до опери "Руслан і Людміла":




Публіка в нашій філармонії поступово змінюється - такої кількості іноземців я раніше не помічала на концертах: німці, італійці, французи... А наших стає все менш, молоді майже не було... Треба казати, що зал був переповнений?

Хто захоче передивитись концерт по телебаченню, тих прошу на канал "Культура", - саме він знімав повну телеверсію концерту (перепитала навмисно, щоб знати).

Date: 2012-09-24 04:59 pm (UTC)
From: [identity profile] kamienczanka.livejournal.com
заздрю. До нас філармонія (Хмельницька) лише кілька разів на рік приїздить.

Date: 2012-09-24 05:05 pm (UTC)
From: [identity profile] lesadko.livejournal.com
так а в Москві? ти ж наче писала, що маєш можливість майже щотижня ходити в оперу?

Date: 2012-09-24 05:10 pm (UTC)
From: [identity profile] kamienczanka.livejournal.com
в оперу ходжу, і часом і тричі на тиждень. а в зал Чайковського - чесно, жаба душить, там найдешевші квитки - як два нормальних в ту ж оперу. Чомусь.

Date: 2012-09-24 05:14 pm (UTC)
From: [identity profile] lesadko.livejournal.com
а, тепер розумію. Шкода, зал Чайковського - була колись моя мрія)).
У нас теж вже не дешево - 100 грн один квиток, а ще пару років тому більш ніж 20-30 не було. Але воно того варте - наші грають дуже професійно, дуже. Тож і отримувати повинні відповідно.

Date: 2012-09-24 06:40 pm (UTC)
From: [identity profile] kamienczanka.livejournal.com
в Кам'янці- 10-20 гривень

Date: 2012-09-25 05:07 am (UTC)
From: [identity profile] lesadko.livejournal.com
а в Москві, цікаво, скільки?

Date: 2012-09-25 03:54 pm (UTC)
From: [identity profile] kamienczanka.livejournal.com
від 100 гривень на наші гроші - і до нескінченності.

Date: 2012-09-25 04:05 pm (UTC)
From: [identity profile] lesadko.livejournal.com
ясно. ну у нас 100 - це зручний партер, а там, мабуть, галерка.
В Києві, до речі, все навпаки, опера - дорожча за філармонію.

Date: 2012-09-25 04:13 pm (UTC)
From: [identity profile] lesadko.livejournal.com
А що там в Москві зараз в оперному дають? Цікаво дуже))
ми так в Большой і не потрапили ніколи...

Date: 2012-09-25 04:55 pm (UTC)
From: [identity profile] kamienczanka.livejournal.com
В Большой на опери я ходила лише по соціальних квитках (12 гривень на наші гроші) - була на Іоланті, скандальному Дон Жуані, Богемі. Але Большой - це все-таки балет, опери там нудні. Я люблю Нову Оперу - яскраво, по-європейському, та й пішки туди недалеко. Але сьогодні повернулася ні з чим - як і в минулий четверг - як і в наступну суботу - нема квитків. А завжди були, а тут суцільні аншлаги. Там дуже хороший власне театр, чудовий балкон, з якого все і видно, і чути. і квитки туди від 60 гривень (це недорого для Москви).

Date: 2012-09-25 05:05 pm (UTC)
From: [identity profile] lesadko.livejournal.com
О! дякую за розповідь Нову Оперу! Я про таку і не знала - відстала від Москви безнадійно:) Багатющий репертуар, я дивлюся. Не дивно, що аншлаги. Хай тобі надалі завжди щастить з квитками!

Date: 2012-09-25 07:56 am (UTC)
From: [identity profile] o-law.livejournal.com
Яка ж гарна увертюра... все таки класика, є класика, можна слухати безкінечно, і ця музична гармонія і в тобі все налагоджує, і навколишнє середовище робить якимось гармонійнішим і милішим...
П.С.Хочеться вірити, що не вся молодь у парках з пивом, бо сама особисто бачила, як деякі ввечері ідуть собі мимо накуреного парку на заняття в музичну школу.:) А ті, що вже відходили, і прочитають випадково Ваш пост, може якраз згадають, що в Києві є філармонія і відвідають її нарешті!;)
П.С.П.С. манеру деригента по ютюбу вловити неможливо, тому поки не побачу його особисто, буду вважати, що він Вам сподобався за високий зріст і веселий характер!;)

Date: 2012-09-25 04:02 pm (UTC)
From: [identity profile] lesadko.livejournal.com
Правда ж гарна увертюра Россіні? Мені страшенно подобається!

Ой, Олесю, дорогенька, тож не він на першому відео! То концерт з САн-Францизко)) Але наш Дядюра на нього дійсно схожий. Цікаво, ось я пошукаю на ютубі, чи є записи з нашим диригентом. Якщо знайду, то доповню комент.

Date: 2012-09-26 01:22 pm (UTC)
From: [identity profile] o-law.livejournal.com
І Россіні теж молодчина був, а я про Глінку :))) Точно схожий!!! А я ще подумала, наче Дядюру колись бачила в оперному, але він був старшим... :))
Давайте! :) Але краще вживу дивитись! бо відео підторможує...

Date: 2012-09-26 01:45 pm (UTC)
From: [identity profile] lesadko.livejournal.com
А Глінкіна увертюра - то високий класс! Дуже урочиста музика, недарма нею відкривають кожний новорічний концерт на телебаченні))

Ой, сходи подивись на нього вживу, Лесю, - тобі він дуже сподобається!Темпераментний, гарний і в одночас - дуже інтелігентний, такий сором'язливий, як тільки справжній українець буває :-))

Date: 2012-09-27 08:25 am (UTC)
From: [identity profile] o-law.livejournal.com
Так, явно не дарма!
Вже колись ходила, але треба й ще, звичайно!!!
...так Ви справжнього українця описали... "не в бровь, а в (самый) глаз"!

Profile

lesadko: (Default)
lesadko

February 2013

S M T W T F S
      12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Sep. 26th, 2017 05:27 am
Powered by Dreamwidth Studios